H-CS 6h30-16h00 P 14h00
11 találat üres kereséssel
- FÉNYSZÓRÓK - LÁMPATESTEK FELPOLÍROZÁSA MESTERFOKON
Azaz miért vásárolna új fényszórót a bemattult helyett, amikor kiváló mesterfogások vannak a lámpabúra fényének visszaállítására? A fényszóró bemattulásának folyamatát az évek múlásával óhatatlanul tapasztaljuk. A forró nyarak sem kedveznek a fényszórók anyagának, az erős napsütés miatt veszítenek fényükből. A mattulás azonban akkor igazán szembeötlő, amikor egy baleset során sérült lámpatestet a karosszéria üzem vadonatújra cseréli, míg a lámpatest párja, a másik oldalon a régi marad. Az újonnan beépített lámpabúra és a régi fénytelen lámpatest közötti különbség látványos, elcsúfítja az autót. Az esztétik ai kérdés mellett azonban a biztonságot is veszélyezteti a matt lámpatest. A sötét, csapadékos időben a látás és láthatóság is korlátozott, a matt fényszóró fényereje pedig csökken. Törölgetjük, simogatjuk, mindhiába, egykori fénye elhalványul. DE TUDUNK-E TENNI VALAMIT A MATTULÁS ELLEN? Javasolhatnánk azt is, hogy vásároljon egy új lámpatestet, a régit pedig dobja a kukába. De nem tesszük! Autószervizünkben törekszünk arra, hogy ügyfeleink számára optimális megoldást ajánljunk, szem előtt tartva a minőséget, ugyanakkor ügyelve az eljárás költségvonzatára is: Autószervizünk speciális felpolírozási eljárása gazdaságos és igényes alternatívát kínál a fényszórók mattulásának megszüntetésére, amellyel nemcsak gyorsan, de számottevően jobb áron kaphat "új szemeket" gépjárműve. A FELPOLÍROZÁSI ELJÁRÁS A kiszerelt lámpatestekre egy gyárival megegyező, speciális műanyag bevonatot viszünk fel. A fényszórókat finom becsiszolásos eljárással előkészítjük. Ezt követően visszakerül rá egy vadonatúj gyári minőségű bevonat, amely teljesen visszaállítja a fényszóró eredeti világítási képességét. A bemattult lámpabúrák fényét gyári minőségre tudjuk visszaállítani. A MAZDA SZÉPÉSZETI KALANDJA AUTÓSZERVIZÜNKBEN Higgyen a szemének, a bal oldali képen a matt lámpatest, a jobb oldalin a felújítási eljáráson átesett - felpolírozott fényszóró látható. A példánkban bemutatott előtte-utána fotók egy Mazda sikertörténetét mutatják be. Sokszor, amikor balesetben az egyik fényszóró sérül, így például a képen látható Mazda esetében is, az eljárás annyival egyszerűbb, hogy a karosszéria munkák miatt az autó egyébként is szétszerelt állapotban van. Az ügyfelünk kérte tőlünk a nem-sérült ép fényszóróra is az eljárást, amelyre azért volt szükség, mert a törött lámpabúra újra cserélését követően a két lámpabúra fénye közötti kontraszt elcsúfította volna ezt a szép autót.. Míg a kicserélt új fényesen ragyogott, a kopottabb másikon bizony látszott az elmúlt évek mattulása. Az eljárásnak köszönhetően most így két szép újszerű állapotú fényszóró díszíti az autó elejét, és nem kellett csupán az esztétikai okok miatt az egyébként tökéletesen működő, ép fényszóró helyett egy drága eredeti új vagy egy kevésbé jó minőségű, ám fényes bevonatú utángyártott fényszórót beépíteni, hiszen ezzel a kiváló eljárással a jó minőségű gyári fényszórót tudjuk helyreállítani eredeti állapotára . Autózzon szép autóval, lásson és látsszon! Ne legyen különbség a jobb és bal oldali fényszóró látványa között az Ön autóján sem! Kérje ajánlatunkat, szívesen állunk rendelkezésére! Válassza az újszerű állapotú lámpatest polírozást! Várjuk szeretettel a Car Contact Autószerviz & Karosszéria Centerben Pomázon, a Mester utca 4 szám alatt. Nyitvatartási idő: itt
- ALUMINIUM KAROSSZÉRIA ELEM- JAVÍTHATÓ-E TÖKÉLETESEN?
A válasz: Természetesen! Csak érteni kell hozzá! Mi értünk hozzá! Az autó karosszéria elemei néha sérülnek, kivel ne fordult volna elő kisebb-nagyobb baleset? Mindazonáltal természetes igényünk, hogy a sérült elemek esztétikai hibáit karosszéria lakatos és fényező szakemberünk olyan technológiával javítsa meg, hogy a baleset nyoma ne legyen látható, egyszóval olyan legyen mint "újkorában". De honnan tudhatjuk, hogy ki a megbízható, ügyes karosszéria lakatos szakember? Szerintünk az, akitől elégedetten távoznak az ügyfelek. Mi a Car Contact karosszéria- és fényező centerünkben gyorsan, szakszerűen és 100%-os ügyfél elégedettséggel, tökéles minőségben javítjuk az alumínium karosszéria elemeket is. Mi a megoldás, ha egy speciális kialakítású aluminium karosszéria elem sérül? A csere vagy a karosszéria javítás? Ha bízunk a karosszéria munka minőségében, akkor biztosan nem a cserét választjuk, hiszen jellemzően jóval gazdaságosabb a sérült karosszéria elemek javítása. Az aluminium elemek kiváló minőségben javíthatók, ha a szakember ért hozzá! Jelen posztunkkal szeretnénk Önt meggyőzni arról, hogy érdemes a javítást választania, érdemes a karosszéria lakatos munkát autószervizünkre bíznia! Kíváncsi az eljárásra, szeretné látni az eredményt? Kövesse végig az alumínium karosszéria elemekkel gyártott BMW javítási folyamatát! AZ ESET Az önvezető rendszer hibája miatt, ügyfelünk a szalagkorlátnak ütközött, és a jármű teljes bal oldala sérült. Így nézett ki a sérült jármű: Sérültek a jármű bal oldalán: a sárvédők, az első ajtó, a visszapillantó tükör és a lámpatest. A KAROSSZÉRIA JAVÍTÁS FOLYAMATA Cseréltük a bal első- és hátsó sárvédőket. A bal első fényszórót sikerült szépen megjavítani, és a karosszéria technológiának köszönhetően a bal első ajtót nem kellett cserélni, javítással oldottuk meg. Ugyanígy fényezéssel hoztuk rendbe a színre fújt visszapillantó tükör burkolatát is. Az ajtó javítása azért volt nehéz, mert a prémium autómárkák gyakran alkalmaznak aluminium karosszéria elemeket a gyártáskor, és esetünkben a sérült BMW bal első ajtaját is alumíniumból gyártották . "Alu spotterünkkel" gyönyörűen kiegyenlítgettük és tökéletes simára varázsoltuk a felületet! Nézze végig a folyamatot, és győződjön meg a saját szemével az eredményről! Védőfóliákkal és takaróelemekkel kiemelten ügyelünk a jármű belső- és külső védelmére. Minden óvintézkedést megteszünk az autó állapotának megóvására. AZ EREDMÉNY A javítási munka kiállta a "nagyító-tesztet"! Ügyfelünk nagyítóval ellenőrizhette a javítás minőségét. A munkát megdícsérték! Ön is elégedett lenne a munkánkkal! Kérjen tőlünk árajánlatot! Árajánlat kéréséhez 3 fotót is becsatolhat! És ez nem minden! Autószervizünk saját jogú kárfelvétellel is rendelkezik és 13 biztosítótársasággal van szerődésben, így a teljes kárügyintézést is levesszük a válláról, és ügyfeleinknek térítésmentesen biztosítjuk ezt a kényelmi szolgálatást! Várjuk Önt a Car Contact Autócenterben, Pomázon, a Mester utca 4 szám alatt. A Car Contact Autószerviz fényezési eljárásairól és a kényelmes, gyors biztosítói ügyintézésről tudjon meg többet, ITT!
- MI AZ AZ ADBLUE® ADALÉK ÉS HOGYAN MŰKÖDIK AZ ADBLUE® RENDSZER?
Avagy ADBLUE® hiány esetén tényleg nem tudom beindítani az autómat, és okozhat-e problémát az ADBLUE® folyadék minősége? Miért is van szükség Adlbue ®-ra, ha a járművünkben egyébként is katalizátorral szerelt, és tudvalevő, hogy a katalizátor feladata a káros gáznemű anyagok semlegesítése? Azért van szükség az Adblue® -ra, mert a katalizátor önmagában nem képes minden káros gáznemű anyagot semlegesíteni. Az Adblue® rendszer hivatott arra, hogy a katalizátoron teljesítményét fokozza, és a környezetbe jutó károsanyagokat minimálisra redukálja. Mi az az Adblue® folyadék, amelyet az Adblue® rendszer használ, és amelyről az utóbbi időben olyan sokat hallunk? Az Adblue® folyadék egy speciális kémiai adalék, mely a kipufogógáz nitrogénoxid (NOx) csökkentésére szolgál. Az Adblue® rendszerrel szerelt járművekben az Adblue® folyadékot egy speciális tartály tárolja. Ez tartály összeköttetésben van a kipufogócsőben található katalizátorral, és miközben a motor jár, a tartályban lévő szivattyú bizonyos időközönként befecskendezi az Adblue ® folyadékot az SCR katalizátorba, amely a káros, szennyező nitrogénoxidot természetes nem-szennyező anyagokká alakítja át még a katalizátoron belül. A folyamatot a motorvezérlő számítógép irányítja. Károsanyagból víz? Igen! Ha az Adblue® folyadék kiváló minőségű, akkor használatával a nitrogénoxid 90%-a eltávolítható, mert a folyadék a nitrogénoxidot vízzé (H2o) és nitrogénné (N2) alakítja át. A folyamat azért fontos, mert számottevően csökkenti a károsanyag kibocsátást, és ezáltal támogatja a környezetvédelmi normák betartását. Tudjon meg többet a Car Contact kipufogórendszer karbantartási ajánlatairól, itt! Milyen károkat okoz a rossz minőségű Adblue® folyadék? A rossz minőségű, a gyári normákat nem teljesítő, Adblue® folyadék használata esetén a kémiai folyamatok nem tudnak megfelelően végbe menni, így a kipufogó rendszerben számottevő mennyiségű károsanyag marad. Ilyenkor a katalizátorból károsanyag távozhat, melyet vezérlőegységekkel összeköttetésben lévő szenzorok érzékelnek, és a vezérlőegység hibás működést jelez, hibakódot tárol le a memóriában. Ön, mint a jármű vezetője pedig azt tapasztalja, hogy a környezetvédelmi kontroll-lámpa kigyullad a műszerfalon, a vezérlőegység pedig biztonsági okból csökkentett üzemmódra állíthatja át a jármű működését, és Ön nem tudja beindítani az autóját. Állíthatjuk, hogy ez mindannyiunk számára bosszantó kellemetlenséget jelenthet egy nem várt pillanatban! Tehát bár az Adblue® nem kapcsolódik közvetlenül a jármű indítóberendezéséhez, a környezetvédelmi normák be nem tartása miatt, a jó akkumulátorral szerelt, kiváló indítórendszerű jármű is "cserben" hagyhat bennünket az Adblue® folyadék nem megfelelő szintje és minősége miatt. Szervizünk, a Car Contact Kft. csak, és kizárólag a gyártó által homologizált Adblue® folyadékot tölt az Ön autójába a jármű hosszú és kifogástalan élettartamának megőrzése érdekében. Kigyulladt az Adblue® kontrollámpa autóján? Ne késlekedjen! Jelentkezzen be feltöltésre autószervizünkbe, még ma, ha nem akarja megvárni azt a pillanatot, amikor a járművet már nem tudja beindítani. Várjuk szeretettel a Car Contact márkafüggetlen autószervizben és karosszéria-fényező centerben, Pomázon, a Mester utca 4 szám alatt!
- KAROSSZÉRIA-JAVÍTÁS GYÁRI MINŐSÉGBEN
Avagy ki ne szeretné, hogy az autóján javított karosszéria elem a javítást követően ugyanolyan legyen, mint "újkorában", hogy rápillantva, még avatott szem se tudja felfedezni, hogy az elem valaha is sérült volt. No, de mégis kihez vigyük az autónkat javíttatni, ha az megsérült? A márkaszervizek mellett a független autós piacon is találunk olyan szereplőket, akik gyári technológiát szigorúan betartva, kiváló minőségű alapanyagokkal, az ügyfelek teljes megelégedésére végzik a javítást, mint például Car Contact Autószerviz & Karosszéria Centerün k is Pomázon. A titok a részletekben rejlik! - mondják, és mi is ezt a szemléletet követjük. Karosszéria munkáink belső minőségellenőrzésen esnek át, és csak akkor adjuk át a munkát ügyfelünknek, ha az valóban tökéletes, ehhez pedig arra van szükség, hogy a legapróbb részletre is ugyanolyan nagy figyelmet fordítsunk, mint a nagyobb, látványos elemekre. A tökéletes végeredményt a nagyobb és kisebb, aprócska elemek tökéletes összhatása biztosítja! És ez nem minden! A Car Contactnál rövid határidővel, precíz adminisztrácival dolgozunk, és térítésmentes biztosítási ügyintézést biztosítunk kedves ügyfeleinknek. Képzett karosszéria lakatosaink a gyári technológiát követve, gyári minőségű alapanyagok felhasználásával dolgoznak. Kövesse végig a Toyota kalandját autószervizünkben, és Ön is meggyőződhet arról, hogy ha hozzánk hozza autóját, nemcsak megfizethető árajánlatot kap, hanem kiváló munka minőséget is. AZ ESET Egy régi kedves ügyfelünk, nagy Toyota "fan" , autója sajnálatos módon megsérült egy balesetben. Az autó korábban sohasem volt sérült, ezért a tulajdonos számára kiemelten fontos volt, hogy újszerű, kiváló állapota megmaradjon, és a javítás ne árulkodjon a sajnálatos incidensről. Magas elvárásoknak kellett megfelelnünk. A Toyota márka minősége közismert az autósok körében, az autós szakember pedig javítás során is tanubizonyságot szerezhet arról, hogy ez nem véletlen. Esetünkben többek között egy apró, ám a minőségi autógyártásban fontos kis elemre kellett nagy figyelmet fordítanunk, mégpedig a sérült ajtó díszléceit tartó szegecs alatt lévő műanyag alátétre, mely a minőség záloga, és mely révén az autó nem zörög menet közben, és a korrózió sem kezdi ki az évek múlásával. Apró dolognak tűnik, mégis fontos . Így nézett ki a sérült jármű: Sérültek a jármű bal oldalán a hátsó ajtó, és alatta a keretek, szegecsek, alátétek. A KAROSSZÉRIA JAVÍTÁS FOLYAMATA Nézze meg képgalériánkat a javítás folyamatáról. Még a gyerekzárra figyelmeztető matrica is visszakerült az ajtóra, az előírt helyre. Nagy örömünkre szolgált, hogy Toyota tulajdonos ügyfelünk maximálisan elégedett volt a munkánkkal, amelyre azért is vagyunk kifejezetten büszkék, mert egy szakmabeli kolléga elismerése igazi kitüntetés számunkra. Védőfóliákkal és takaróelemekkel kiemelten ügyeltün ezúttal is, mint minden karoszéria munka során, a jármű belső- és külső védelmére. Minden óvintézkedést megteszünk az autó állapotának megóvására. AZ EREDMÉNY A javítási munka kiállta a tesztet, a volt sérülésnek nyoma sem volt! Ügyfelünk nagyon elégedett volt a javítás minőségével. A munkánkat megdícsérték! Biztosan Ön is elégedett lenne karosszéria & fényező munkánkkal! Kérjen tőlünk árajánlatot! Árajánlat kéréséhez 3 fotót is becsatolhat! Gondoljon a kényelemre is, és a nyugalomra is. Bízza ránk a teljes folyamatot! Autószervizünk saját jogú kárfelvétellel is rendelkezik és 13 biztosítótársasággal van szerődésben, így a teljes kárügyintézést is levesszük a válláról, és ügyfeleinknek térítésmentesen biztosítjuk ezt a kényelmi szolgálatást! Várjuk Önt a Car Contact Autócenterben, Pomázon, a Mester utca 4 szám alatt. A Car Contact Autószerviz fényezési eljárásairól és a kényelmes, gyors biztosítói ügyintézésről tudjon meg többet, ITT!
- MIÉRT NE TEGYEN HAGYOMÁNYOS AKKUMULÁTORT EGY START & STOP RENDSZERŰ AUTÓBA?
Avagy a Start & Stop rendszer tényleg környezetkímélő és hasznos vagy csak egy divathóbort? Ahogy a nevében is benne van, a Start & Stop rendszer az autómotorját megálláskor leállítja (stop), majd induláskor újra indítja (start). Egyszerű logikával: ha a motor nem jár, akkor nem fogyaszt üzemanyagot és a környezetet sem szennyezi. Ez a tény a Start & Stop rendszerek hasznosságát igazolja, de vajon a Start & Stop akkumulátor csak divathóbort és kellék, vagy tényleg szükségünk van rá? Nézzük! Miért kell Start & Stop akkumulátort beszerelni egy Start & Stop rendszerű gépjárműbe? A válasz egyszerű, mert a rendszer hibátlan működéséhez minimum 30%-kal nagyobb akkumulátor teljesítményre van szükség. Csak az SST akkumulátorok képesek a 30%-kal nagyobb teljesítményt biztosítani, a hagyományosak nem. Miért van szükség nagyobb akkumulátor teljesítményre? Egy hagyományos autó esetében a motor leállításával az összes fogyasztó lekapcsolódik. A Start & Stop rendszerű autóknál viszont nem! Bár úgy tűnik, hogy az autó leállt, a jármű a közlekedési lámpánál várakozva is üzemelteti a fűtést, a klímát, a rádiót, a fényszórókat, azaz olyan fogyasztókat, amely igénybe veszi az akkumulátort. Ugye Ön sem szeretné, hogy Start & Stop rendszerű autóban utazva a piros lámpánál egyszer csak elnémuljon az autórádió? Nem kérdéses tehát, hogy az ilyen rendszerű autóba speciális teljesítményű akkumulátorra van szükség, ezért fejlesztették ki a Start & Stop akkumulátorokat, azért mindig ezt válassza az SST rendszerű gépjárműbe! Start & Stop akkumulátorok pro és kontra Pro, hiszen a motor leállításával csökken az üzemanyagfogyasztás, és ezáltal a szigorúbb környezetvédelmi előírásokat is betartjuk, azaz kisebb ökológiai lábnyomot hagyunk autónkkal a világban. Contra, azaz üröm az örömben, hogy vonzó üzemanyag fogyasztás-csökkentés mellett, a Start & Stop rendszerű autó legalább 6-szor - 7-szer többször indítja a motort újra, amely bár az álló idő alatt kíméli a pénztárcánkat, ugyanakkor nagyobb terhelést jelent az indítómotor és az akkumulátor számára, amelyek kopása is valamivel gyorsabb lesz, és ez a karbantartás költségekben jelentkezhet. Emellett a nagyobb teljesítmény szükségszerűen magasabb árat is jelent, hiszen a nagyobb teljesítményt a gyártók csak nagyobb nyersanyag felhasználással tudják elérni. Jó hír azonban, hogya magasabb árért valóban magasabb teljesítményű terméket kapunk, amikor SST akkumulátort vásárolunk. Felmerülhet a kérdés, hogy ha a hagyományos akkumulátor IS képes beindítani a Start & Stop rendszerű autót, és tudvalevő, hogy a generátor menet közben feltölti az akkumulátort, akkor miért van szükség mégis SST akkumulátorra? Az akkumulátor állapotát egy számítógép (márkától függően például a BSI vagy BMS) figyeli, és menet közben a generátor irányításával tölti árammal. Amikor az akkumulátor teljesítménye már nem megfelelő, az akkumulátort felügyelő számítógép utasítja a motorvezérlő számítógépet, hogy az autót megálláskor ne állítsa le. Ilyenkor a vezető azt veheti észre, hogy a motor a Start & Stop rendszer ellenére nem áll le megálláskor, vagy jóval indulás előtt újraindul a motor. Ennek oka, hogy a rendszer „biztosra megy”, hogy ne fordulhasson elő olyan kellemetlen eset, amikor az autó a forgalomban nem indul újra. Többek között ezért van szükség a 30%-kal erősebb akkumulátor teljesítményre, hogy a jármű motorja tehát minden körülmények között újra induljon. Ha egy Start & Stop rendszerű autóba hagyományos akkumulátort építünk be, akkor néhány hónapon belül a lemerülési problémák jelentkezni fognak. Ne ezen spóroljon! Szakmai javaslatunk, hogy soha ne tetessen hagyományos akkumulátort Start & Stop rendszerű gépjárműbe, mert nincs értelme! Autószervizünk ajánlatai elektromos munkákra és akkumulátor karbantartásra, itt! Figyelmezteti-e a vezetőt a Start & Stop rendszer az akkumulátor gyengülésére? Természetesen. A számítógép nemcsak a motorvezérlőnek ad utasítást, de a műszerfalon is jelzi, hogy az SST funkciót felfüggeszti, és a vezető maga is észleli a jelenséget. És ez nem minden! A számítógép figyelmeztető „intézkedése” bizonyos esetekben olyan erőteljes, hogy a jármű kényelmi funkcióit is letilthatja, mint például az ülésfűtés, a tolatóradar, és ez a tiltás mindaddig érvényben marad, amíg a vezető nem cseréli le az elhasználódott akkumulátort egy újra. Ezért ne halogassa az akkumulátor cseréjét. Élvezze a Start & Stop rendszerű jármű kényelmét, és jelentkezzen be szervizünkbe még ma, ha fenti problémák valamelyikét észleli! Várjuk szeretettel a Car Contact márkafüggetlen autószervizben és karosszéria-fényező centerben, Pomázon, a Mester utca 4. szám alatt!
- MI A KÜLÖNBSÉG A KATALIZÁTOR ÉS A RÉSZECSKESZŰRŐ KÖZÖTT?
Avagy a részecskeszűrő öntiszítása és a tiszta dízel korszaka. Miért pöfög sűrű fekete füstőt az autóm, ha nincs is semmi baja? A lényeges különbség: a részecskeszűrő a szilárd szennyező anyagokat csökkenti, a katalizátor pedig a káros gázok nagy részét semlegesíti, és ez utóbbi rendszer tökéletesítésére szolgál az Adblue® rendszer, melyről itt olvashat bővebben! A részecskeszűrő tehát a szilárd káros anyagok környezetbe jutását minimalizálja. A részecskeszűrő (FAP) egy teljes egészében elektronikusan vezérelt fejlett környezetvédelmi rendszer. Működéséről és „öntisztításáról”, azaz a regenerálásáról most többet is megtudhat! A részecskeszűrő, a korom és a FAP-adalék A részecskeszűrő egy korszak kezdetét is képviseli, a tiszta dízel korszakát, hiszen kiszűri a környezetbe távozó koromszemcséket azáltal, hogy elégeti őket. Először is nézzük, hogy miként épül fel egy részecskeszűrő rendszer: Szerkezetileg áll egy szilícium-karbid szűrőtestből és az eléje beépített előkatalizátorból. Szükséges hozzá egy szoftver, amely a motor vezérlését és ellenőrzését végzi, és amely egyben a szűrő regenerálását, azaz „öntisztító” folyamatát is irányítja, és a rendszer öndiagnosztikáját is ellátja. A Car Contact autószerviz katalizátorokra és a kipufogórendszer elemeire vonatkozó karbantartási ajánlatait itt találja! A részecskeszűrő megfelelő működéshez a részecskeszűrőhöz kifejlesztett speciális adalékra van szükség, az úgynevezett FAP-adalékra. Ezt a folyadékot rendszeres időközönként be kell fecskendezni a üzemanyag tartályba. A FAP-adalék a járműben egy elkülönített tartályban van. Ebben a tartályban van egy szivattyú, és ez a szivattyú juttatja be az üzemanyag tartályba az adalékot annak függvényében, hogy meglegyen a gázolajnak és a FAP-adaléknak a motorvezérlő számítógép által kiszámolt optimális keverési aránya. Miért van szükség FAP-adalékra? Az oka egyszerű. A korom csak nagy hőmérsékleten tud elégni. De vajon a kipufogódobban elég magas-e a hőmérséklet ahhoz, hogy ez az égés végbe menjen? Nem! Nem elég magas! A cél tehát az, hogy a korom részecskék alacsony hőmérsékleten is elégjenek a kipufogó rendszerben. Ezért van szükség a FAP-adalékra, amely tehát lehetővé teszi, hogy a korom alacsonyabb hőmérsékleten is elégjen. A FAP-adalék minősége kiemelt fontosságú, bízza az adalék feltöltését autószervizünkre! Mi történik a részecskeszűrőben visszamaradt korommal? A motorból érkező gázok és a bennük lévő korom szűrése folyamatos. A FAP-rendszer egy szűrőtestben felfogja és tárolja a korom részecskéket, majd rendszeres időközönként, az ún. regenerálási fázis során elégeti azokat. A regenerálási folyamat során a szűrő hőmérséklete – a menetkörülményektől függően – 400 vagy 1000 kilométerenként jelentősen megemelkedik (közel 600 °C-ra). A szűrő regenerálása 2-3 percig tart, és nincs hatással a vezetésre: a vezető semmit sem érzékel belőle, ilyenkor sűrűbbnek tűnő, látható füst hagyja egy a kipufogórendszert. Regenerálás nélkül a szennyező részecskék felgyülemlenének, és eltömítenék a szűrőt, ami rendellenes működéshez és akár a motor leállásához is vezethetne. A regenerálási folyamat elve HDi motoroknál: Ha a részecskeszűrő önmagát tisztítja, miért kell mégis cserélni? Bármily tökéletes is a rendszer egy idő után a részecskeszűrő már nem tudja önmagát megfelelően tisztítani, eltömődik vagy elöregedik, ezért cserére szorul. A Car Contact autószerviz tanácsai a részecskeszű élettartamának meghosszabbításához: A részecskeszűrő optimális működése és a teljesítményromlással járó idő előtti elszennyeződésének megelőzése érdekében mindig a gyártó által előírt motorolajokat és adalékokat használjon a járműben, melyek közül még előnyösebbek a kevés szulfátos hamut, foszfort és ként tartalmazó termékek. A rossz minőségű FAP-folyadékok jelentősen ronthatják a részecskeszűrő teljesítményét, és csökkenthetik az élettartamát. A részecskeszűrő optimális működéséhez speciális FAP-adalékra van szükség, és szintjét a jármű karbantartása során ellenőrizni kell, szükség szerint pedig után kell tölteni. Természetesen, a járművet elhagyó kétes eredetű sötét füst nem csak a FAP-szűrő regenerálási folyamatából adódhat, ezért ha kételye van, keresse meg szervizünket. Különösen igaz-ez abban az esetben, ha az Ön járművébe nincs beépítve FAP-szűrő. A furcsa fekete füst akkor is jelentkezhet, ha a motorolaj bekerül az égéstérbe, amely komoly motorhibára utal! Ne halogassa a feltárást! Bízza a feltöltést és a részecskeszűrő karbantartását autószervizünkre! Várjuk Önt szeretettel a Car Contact márkafüggetlen autószervizben és karosszéria-fényező centerünkben, Pomázon, a Mester utca 4. szám alatt.
- CSERÉLJÜK-E A VÍZPUMPÁT A VEZÉRMŰSZÍJJAL EGYSZERRE, HA LÁTSZÓLAG A VÍZPUMPÁNAK NINCS IS SEMMI BAJA?
Avagy felesleges plusz költség, vagy mégis pénztárcabarát döntés? A vízpumpa a motor működésének egyik lényeges eleme, a hűtőrendszer szíve. Fokozott precizitású autóalkatrész, amelynek extrém körülmények között, esetenként 100ºC fölé emelkedő üzemi hőmérsékleten is működnie kell. A vízpumpa biztosítja a hűtőfolyadék áramlását a motor és a hűtőradiátor között, amelynek feladata a motorblokk hűtése és szivárgásmentességének biztosítása. Tehát ha szivárog, azonnal cserélni kell! Erről nem is kell Önt meggyőzzük. De miért javasoljuk a vezérműszíj cserekor a vízpuma cseréjét is, ha nem szivárog? Egyrészt a vezérműszíj csere egy bonyolult, precizitást igénylő, munkaigényes folyamat. Lehet, hogy a vezérműszíj cseréjekor a vízpumpa még ellátja funkcióját, de ha pár ezer kilométer múltán a vízpumpa cserére szorul, akkor ugyanazt a munkaigényes bontási műveletet kell elvégezni az autóján, mint a vezérlés karbantartásakor, és ez számottevő, ismételt karbantartási kiadást jelentene az Ön számára! Tervezzen előre, spóroljon a költségeken! Ha a vezérműszíj cseréjével együtt a vízpumpa cseréjét is elvégezteti, akkor az egymás közvetlen közelében található alkatrészeket csak egyszer kell kiszerelni, ami kevesebb költséggel jár, és az új vízpumpa költsége jóval alacsonyabb, mint egy újbóli többórás megbontás díja. De ez csak az egyik ok. A másik fontos érv, hogy a vízpumpánál alattomosan szivárgó hűtőfolyadék folyamatosan áztatja a vezérműszíjat, és lehet, hogy mire észleli a szivárgást, addigra a hűtőfolyadék vegyi összetétele kikezdi, errodálja az újonnan cserélt vezérműszíjat, amelyet az Ön legnagyobb bosszúságára, magas költséggel, ismételten cseréltetnie kell. Tudjon meg többet a Car Contact vezérlés karbantartás ajánlatairól, itt! Ne vállalja ezt a rizikót! Kérjen komplex vezérlés karbantartást, és cseréltesse a vízpumpát a vezérműkészlet cseréjekor. Sok bosszúságtól kímélheti meg magát, a költséghatékonyságról nem is beszélve! Autószervizünk kiemelt figyelmet fordít azon alkatrészek cseréjére, amelyek biztonsági kockázatot jelenthetnek. Bízza ránk a cserét! Várjuk szeretettel a Car Contact márkafüggetlen autószervizben és karosszéria-fényező centerben, Pomázon, a Mester utca 4 szám alatt!
- POLLENSZŰRŐ TÍPUSOK - VÉDEKEZÉS AZ ALLERGIA, POLLENEK ÉS A BETEGSÉGET OKOZÓ BAKTÉRIUMOK ELLEN
Avagy a tisztítatlan klímaberendezés és a szennyezett pollenszűrő veszélyei. Csakis a légkondícionáló berendezés rendszeres karbantartásával óvhatjuk egészségünket! Ne ezen spóroljunk! A rendszeres klímakarbantartással nemcsak az allergizáló polleneket tarthatjuk távol, de igen kellemetlen légúti megbetegedéseket is megelőzhetünk. A tisztítatlan klímaberendezés veszélyei A klímaberendezésben penész és betegséget előidéző baktériumok telepedhetnek meg. Ha klímás autója utasterében kellemetlen szagot érez, amelynek nem ismeri a forrását, a gépkocsit azonnal vigye szervizbe! Egészséges megóvása érdekében tisztíttassa rendszeresen a klímaberendezést és cseréltesse a pollenszűrőt. Tudjon meg többet a Car Contact autószerviz klímakarbantartási ajánatairól, itt! A légkondícionáló berendezések ugyanis amellett, hogy az állandó, kellemes hőmérséklet luxusát nyújtják télen-nyáron, az egészségre ártalmas veszélyforrásokat hordozhatnak. Az ún. légionárius betegség okozója a gépkocsi klímaberendezésében tartósan megtelepedő legionella pneumophila baktérium, amely az általa szennyezett nedves levegő belélegzésével súlyos tüdőgyulladást okozhat. Hogy a baktérium elszaporodását megakadályozza, érdemes autója klímaberendezését évente ellenőriztetni akkor is, ha látszólag tökéletesen működik. A klímaberendezés karbantartásakor és a pollenszűrő cseréjekor kérje ózonos utastérfertőtlenítő – antibakteriális kezelésünket! Hogyan válasszunk pollenszűrőt? Először is fontos tisztáznunk, hogy a pollenszűrőt vagy másnéven utastér szűrőt nem csak a pollenek megszűrése miatt fontos rendszeresen cserélnünk, hanem a légkondícionáló hatékonyságának fenntartása miatt is. Az eltömődött pollenszűrő párásodást és penészesedést idéz elő. Háromféle pollenszűrő kategóriát különböztetünk meg: A normál , hagyományos pollenszűrők a port és a polleneket szűrik meg. Az aktív szenes pollenszűrők, melyek nemcsak a portól és az allergizáló polleneket szűrik meg, de egyéb káros anyagokat is védelmet jelentenek, mint például a kellemetlen szagú kipufogó - és egyéb rossz szagú gázok. Az antibakteriális szűrő a hagyományos és aktív szenes utastérszűrők tulajdonságait ötvözve azt a plusz előnyt nyújtja, hogy az allergéneket és a az egészségre káros baktériumokat is elnyeli, amelyek így nem kerülnek be az utastér levegőjébe. Bármely szintű utastérszűrőt választja, autószervizünk az Ön igényeinek megfelelő pollenszűrőt épít be gépjárművébe. Várjuk szeretettel a Car Contact márkafüggetlen autószervizben és karosszéria-fényező centerben, Pomázon, a Mester utca 4 szám alatt!
- HOGYAN ÉS MIÉRT TÁROLJÁK LE A HIBÁT A JÁRMŰ VEZÉRLŐEGYSÉGEI, AZAZ COMPUTEREI?
Avagy a gépjármű computer-hibatároló önkényes törlésének veszélyei. Tudta-e, hogy a gépjárműben nem egy, hanem több computer is van? Indításkor, a ráadott gyújtásnál a műszerfalon található diagnosztikai visszajelző kontroll-lámpák addig világítanak, amíg a jármű rendszerei önellenőrzést végeznek. Amennyiben az egyes rendszerek vezérlőegységei nem találnak hibát, a műszerfali visszajelző lámpák elalszanak. Hurrá! Gázt bele! Már indulhatunk is! Ha viszont a kontroll-lámpa égve marad, az azt jelenti, hogy a hozzá tartozó vezérlőegység az általa ellenőrzött rendszerben működési anomáliát észlelt, ezért ezt a hibaüzenetet a computerében letárolta. Az ellenőrzési folyamat folytonos! Az indulást követően, miközben mi vígan robogunk úticélunk felé, ezek a vezérlőegységek állandó felügyeletet biztosítanak, vigyáznak a jármű biztonságos működésére, és úgy ellenőrzik a rendszereiket, hogy a vezető- és utasai ebből mit sem észlelnek. A gépjármű működése közben tehát folyamatos a vezérlőegységek és rendszereik közötti kommunikáció. Abban a pillanatban, amikor egy vezérlőegység hibát észlel, azonnal letárolja a hibát a saját hibatároló memóriájába. De az ellenőrzés itt nem ér véget! A vezérlőegységek működése interaktív, azaz nemcsak gyűjtik és tárolják az új adatokat, hanem vissza is ellenőrzik azokat, azaz figyelemmel kísérik, hogy a korábban letárolt hiba ismétlődik-e, jelentkezik-e újra. Ha a korábbi hiba többször nem jelentkezik, akkor a vezérlőegység a memóriájából törli a hibajegyet. Ha viszont azt tapasztalja, hogy a hiba ismételten, akár többször is jelentkezik, akkor a vezérlőegység valós és tartós hibaként kezeli a jelenséget. Ez az a pillanat, amikor a gépjármű rendszere a jármű vezetőjével is tudatja a hibát, azaz a vezérlőegység a kontroll-lámpát a műszerfalon felvillantja és folyamatosan égve tartja. Ne késlekedjen felkeresni autószervizünket, ha valamelyik diagnosztikai kontroll-lámpa narancsszínű és folyamatosan ég! A Car Contact autószervizben egy komoly diagnosztikai vizsgálattal, jogtiszta diagnosztikai műszerrel- és képzett szakemberek segítségével a probléma diagnosztizálható, a meghibásodás szakszerűen javítható. Ne halogassa a szervizlátogatást addig míg a narancsszínű figyelmeztető kontroll-lámpa helyett éppen útközben a piros STOP jelenik meg, mert akkor a computer akár le is tilthatja a jármű következő indítását, és további részvételét a forgalomban, és Ön csak járműszállító trailerrel vitetheti járművét a szervizbe. A Car Contact autószerviz autódiagnosztika ajánlatairól itt többet is megtudhat! A hibatároló önkényes törlésének veszélyei Felmerülhet a "kézenfekvő", és sajnos az autónepperek által gyakran alkalmazott, "megoldás", a hibatároló törlése. Ha nincs hibakód, akkor nincs probléma! - gondolhatnánk... A helyzet természetesen ennél sokkal összetettebb és bonyolultabb! Szeretnénk felhívni minden autós figyelmét arra, hogy utas- és rendszerbiztonsági okból a computer tárolt hibáinak törlése felelőtlenség a hiba okának kiderítése és elhárítása nélkül, ezért a computer hibatároló törlését csak szakember végezheti, a jármű gyártója által előírt protokoll alapján. A hibatároló önkényes törlése a kijelzett műszaki hiba „elkendőzése”, később komoly műszaki hiba formájában jelentkezhet, és melynek megoldása és javítása sokkal költségesebb lehet, mint a hibajelzés okának kiderítése és a hiba időbeni elhárítása. Autószervizünk az Ön érdekében a hibajelenség diagnosztikáját, a hiba feltárását és elhárítását, az elhasználódott alkatrészek cseréjét és szakszerű javítást biztosít, mert azt szeretnénk, hogy Ön visszatérő ügyfelünk legyen. Várjuk szeretettel a Car Contact márkafüggetlen autószervizben és karosszéria-fényező centerben, Pomázon, a Mester utca 4 szám alatt!
- HOGYAN HÍGÍTHATJUK AZ ABLAKMOSÓ KONCENTRÁTUMOT?
És miért fontos az ablakmosófolyadék összetétele és minősége? Tudta-e, hogy az etanol alapú ablakmosó folyadék használata kevésbé káros, mint a metanolból készülteké? Nedvesítő, de fékezett habzású hatóanyagai gyorsan párolognak. A rovaroldó, valamint a fagyálló hatóanyagok gondoskodnak arról, hogy útközben ne képződjön film-, illetve jégréteg a szélvédőn és a fényszórón sem. A desztillált víz nem tömíti el a szórófejeket. Az ablakmosó folyadékok minőségét az határozza meg, hogy mennyire képesek mindenfajta szennyeződést eltávolítani (rovarokat, sarat, egyéb maradványokat), és hogy mennyire képesek nagy hidegben is jól működni, azaz hogy megfagynak-e. A felületaktív anyagokból álló ablakmosó folyadék nem károsítja a tömítéseket, a gumifelületeket és az ablaktörlő lapátokat. Léteznek kifejezetten környezetbarát szélvédőtisztító folyadékok is, melyek egyáltalán nem tartalmaznak metanolt, és biológiailag lebomló anyagokból készülnek, sőt sok esetben a csomagolásuk is környezetbarát. A fényszórómosóval szerelt xenon fényszórós modellek szórófejei műanyagból készülnek, ezért fontos, hogy olyan ablakmosó folyadékot válasszon, amely nem károsítja sem a fényszórómosók polikarbonát elemeit, sem a szórófejeket. Autószervizünk olyan ablakmosó folyadékkal tölti fel gépjárműve tartályát, mely nem árt a jármű karosszériájának és megfelel az időjárási és éghajlati viszonyoknak! Car Contact autószervizünk látással és láthatósággal kapcsolatos ajánlatai, itt! Miért kell nyáron és télen más összetételű ablakmosófolyadékot használni? A hideg idővel az ablakmosótartályban lévő folyadékot is cserélni kell. Képzelje csak el azt a bosszúságot, amikor beindítja az ablaktörlőlapátokat és egy csepp ablakmosót sem tud a szélvédőre spriccelni, mert a folyadék megdermedt, belefagyott a fúvókákba és a csövekbe. Ne feledje a bosszúságon kívül a fagyott folyadék szétfeszítheti a csöveket és károkat okoz Önnek. Amint a hőmérséklet 7 °C fok alá csökken váltson téli ablakmosó folyadékra! Hígítható-e az ablakmosófolyadék koncentrátum? És ha igen, hogyan? Evidens, hogy a -30°C jelzésű téli ablakmosó folyadék -30°C fokos hidegben is megfelelő tisztítást biztosít. De vajon szükségünk van -10°C fokban a -30°C-as koncentrátumra? Nem igazán! Tartósan enyhébb időjárási viszonyok esetén nincs szükségünk ilyen magas szintű fagyvédelemre, ezért a koncentrációt hígíthatjuk az alábbiak szerint, és növelhetjük az ablaktisztító folyadék mennyiségét: Hígítási arányok az elvárt fagyállósági szint függvényében, 1 L -30°C jelzésű téli ablakmosó folyadék koncentrátum esetében: -7 °C fokos hidegben 3 L-re hígíthatja a folyadékot + 2 L víz hozzáadásával (lehetőleg ioncserélt vagy lágy vízzel), -10 °C fokos hidegben 2 L-es mennyiséggé hígítható a koncentrátum + 1 L víz hozzáadásával. -15 °C fokos hidegben 1,5 L-es mennyiséggé hígítható a koncentrátum + fél L víz hozzáadásával. -20 °C fokban már nagyobb koncentrációra van szükség: ez esetben az 1 L-es eredeti koncentrátum mennyiségét 3,3 dl vízzel növelheti. -30 °C fokban csak hígítás nélkül használható!. Várjuk szeretettel a Car Contact márkafüggetlen autószervizben és karosszéria-fényező centerben, Pomázon, a Mester utca 4 szám alatt!
- MIT JELENTENEK A SZÁMOK A MOTOROLAJ ELNEVEZÉSÉBEN?
Avagy fejezzük be a vakrepülést, és válasszuk a megfelelő motorolajat! Egy olaj viszkozitását, azaz ”átfolyási képességét” az áramlással szembeni ellenállásának meghatározásával mérik. Egy olaj viszkozitását két szám határozza meg. Ez a meghatározás egy műszaki ember számára biztosan világos, nézzük meg azonban, hogy gyakorlati szempontból, nekünk autóvezetőknek mire is kell figyelnünk a motorolaj kiválasztásakor. Az első szám egy „W” betűhöz” kapcsolódik, ami az angol „Winter” (magyarul: tél) szót jelöli (sokan tévesen az angol “súly”, azaz “weight” jelölésének hiszik). A „W” jelzés előtt álló számjegyek a kenőolajak alacsony hőmérsékleti viszkozitását jelzik. Azaz hogyan viselkedik a motorolaj alacsony hőmérsékleti viszonyok mellett, milyen könnyedén áramlik hideg működési környezetben, így például a motor indításakor? Minél alacsonyabb ez az érték, annál könnyedebben áramlik az olaj, és annál jobban használható alacsony hőmérsékleten, pl hideg északi országokban. Például indításkor az 5W-30-as olaj könnyebben áramlik a 10W-30-as kenőolajnál. Tehát minél alacsonyabb a szám, annál gyorsabban áramlik. Míg “W” betűt követő második szám azt jelöli, hogy az olaj hogyan áramlik a motor normál működése, azaz üzemi körülmények között. Például üzemi működési körülmények között a 10W-30-as könnyebben áramlik, mint a 10W-40-es motorolaj. Minél alacsonyab a szám, annál gyorsabb az áramlás. De miért fontosak ezek a számok, és akkor végül is milyen motorolajra van szükségünk? A motorolajok hűlés közben természetüknél fogva besűrűsödnek, megdermednek – gondoljon csak bármilyen zsíros anyagra, pl egy arckrémre vagy az ajtózár oldásához használt zsírra - , melegedés közben pedig folyékonnyá válnak. A folyékony, alacsony viszkozitású olajok könnyebben áramlanak, és ezzel védelmet nyújtanak a motoralkatrészeknek hideg időjárási körülmények között is, tehát egy hideg téli reggelen is keringeni képesek a motorban a hideg indítást követően. A sűrű, magas viszkozitású olajok általában jobban fenntartják a kenőfilm erősségét, hogy a motor magas hőmérsékleten is védve legyen, minél magasabb ez az érték, annál viszkózusabb, azaz annál “sűrűbb” a jármű üzemi hőmérsékletén, és az olaj nem „szalad” át vízszerűen az alkatrészek között, hanem azok megóvása érdekében megfelelő mértékben keni azokat. Nem mindegy tehát, hogy a W betű előtti szám kicsi vagy nagy, és az sem, hogy a W betűt követő szám alacsony-e vagy magasabb. Az olajat a jármű gyártójának előírásai, és az éghajlati viszonyok szerint kell kiválasztani. A gyártók adott éghajlati területre előírják a motorolajat, de azért nekünk ügyfeleknek is van mozgásterünk a választásban. Tudjon meg többet a Car Contact autószerviz olajcsere szolgáltatásairól, itt! Autószervizünk, a Car Contact Kft. elsősorban Castrol kenőolajakat használ, de amennyiben Önnek kifejezett igénye más olajmárka, teljesíteni tudjuk kívánságát! Jelentkezzen be olajcserére és olajszűrő-cserére szervizünkbe, még ma! Várjuk szeretettel a Car Contact márkafüggetlen autószervizben és karosszéria-fényező centerben, Pomázon, a Mester utca 4 szám alatt!











