top of page
Gyorsan futó és gyorsan fékezni tudó gepárd áll a fűben

Féktávolságon belül megállni

FÉKRENDSZER
ELLENŐRZÉS & JAVÍTÁS

Élvezzük a sebességet! A gázpedált nyomni nem nehéz, de vajon meg is tudunk állni a kellő pillanatban?

A fékrendszer a gépjármű alapvető biztonsági eleme. A fékeknek mindig azonnal és pontosan reagálniuk kell a vezető utasításaira, hogy bármely pillanatban féktávolságon belül meg tudjunk állni. Bízza ránk!

Autószervizük ajánlatai fékrendszer témakörben

A fékbetét csere autószervizünkben egy gyors, rutin művelet, rövid idő alatt elvégezzük és Ön már autózhat is tovább.

Fékbetét- csere

01

A tárcsák cseréjekor minden esetben javasoljuk a fékbetétek egyidejú cseréjét is. 

Féktárcsa-csere

02

A gumi fékcső egy idő után elöregszik és hajszálrepedések keletkeznek rajta, a fém fékcső pedig megésrülhet és kilyukadhat, mindkét esetben a fékfolyadék elszivároghat.

Flexibilis gumi vagy fém fékcső csere

03

A fékrendszer hidraulikus rendszer, amelyben nem lehet levegő, hiszen a folyadék nem összenyomható, a levegő pedig igen, mely utóbbi veszélyt jelentene az Ön számára.

Légtelenítés

04

Ha olajszivárgás lép fel a fékmunkahengeren (például valamelyik O gyűrű meghibásodik), akkor a hengert cserélni szükséges.

Fékmunkahenger-csere

05

Manuális rögzítőfék javítása és cseréje mellett az elektromos rögzítőfék cseréjét és programozását is autószervizünkre bízhatja.

Rögzítőfék-csere

05

A biztonsági rendszerek tekintetében a műszaki vizsga előírásai különösen szigorúak. Több, mint 20 ellenőrzési pont a fékrendszerre irányul. Válassza csomagunkat!

Műszaki V. felkészítés

06

Mozgó kisautó illusztrációja

Milyen jelek utalnak  a fékrendszer elemeinek meghibásodására?

  • Állandóan fog a fék, melegszik a kerék, hirdtelen áll meg, nem gurul könnyedén - szabadon, olyan, mintha a jármű fékpedálját folyamatosan nyomva tartaná. A probléma oka lehet a gumi fékcső hibája, illetve az ABS vezérlőrendszer meghibásodása, mely javítható!

 

  • Kigyulladt a műszerfalon a fékkontroll-lámpa, ennek több oka is lehet. A kézifék beragadt vagy túl alacsony a fékolajszint, vagy túlságosan el vannak kopva a fékbetétek és elérték a kritikus vastagságot, cserélni kell őket. Fontos, hogy mindig vegye komolyan a figyelmeztető jelzést!

  • „Kemény” a fékpedál. Meghibásodhattak a fékrásegítő  vagy a fékcsövek vagy a hidraulikarendszer, vagy a fékmunkahengerek, vagy a féknyergek.

  • „Puha” a fékpedál. A fékpedál benyomása hatástalan – a kívánt fékhatás eléréséhez huzamosan pumpálni kell a pedált. Figyelem! Ez a probléma a hidraulikarendszer súlyos meghibásodására utalhat.

  • Fékezéskor a jármű „elhúz”. Valamelyik féknyeregnek részét képező fékmunkahenger nem működi, vagy pedig defektes az egyik kerék. A lengéscsillapítók elhasználódása ugyanilyen tünetet okozhat.

  • Fékezéskor az autó berezonál. Valószínűleg tönkrement az egyik féktárcsa, vagy kilazult valamelyik alkatrész, esetleg túl nagy a holtjáték az első vagy a hátsó futóműben.

  • Fékezéskor a jármű rángat. Ha a fékek a pedál leggyengébb benyomása esetén is leblokkolnak, akkor vagy a féktárcsák, vagy a fékdobok, esetleg a fékpofák hibájáról lehet szó.

  • Kigyullad a műszerfalon a STOP lámpa - ennek oka lehet a kritikusan alacsony fékfolyadék szint. Azonnal álljon meg, és hívja autómentő szolgáltatásunkat.

  • Nem hatásos a fékezés, melynek oka lehet, hogy régi a fékfolyadék, cserére szorul vagy túlságosan kopottak a fékbetétek.

  • Zajt és rezgést észlel fékezés közben. A rendellenes tárcsakopás, a rozsdásodás vagy a kopott féknyereg szintén okozhatnak.

  • Előfordulhat, hogy kis fékezéseknél a fék sípol vagy csikorog, ez azonban nem befolyásolja a fékrendszer hatékonyságát.

CAR CONTACT MŰSZAKI  KISOKOS

Fékbetét kinagyított részlete

A fékrendszer legfontosabb elemei: a fékdobok, a fékbetétek, a féktárcsák, a fékpofák és a féknyergek. Ezen alkatrészek mindegyike önálló funkcióval bír, de csak együttes működésük teszi lehetővé a gépjármű fékezését és megállítását.

A főfékhenger a fékpedál benyomásával keletkező energiát hidraulikus nyomássá alakítja át, melyet az összenyomhatatlan fékfolyadék továbbít a négy kerék felé.

  • A tárcsafékekkel felszerelt kerekeknél: Nyomás hatására a hidraulikus féknyereg működésbe lép, és a tárcsának préseli a fékbetéteket. 

  • Dobfékekkel felszerelt kerekeknél: A nyomás a két fékpofára hat, amelyek ezáltal nekifeszülnek a dobnak.

 

Ne felejtse el, hogy a fékezés csak akkor igazán hatékony, ha a lengéscsillapítók és a gumiabroncsok is megfelelő állapotban vannak!

A fékrendszer működése

Fékbetét pár
Autóalkatrész
Fékbetét cserealaktrészek
Fékbetét pár autóalkatrészek
Féktárcsa autóalkatrész

ÜGYFELEINK KÉRDEZTÉK - MI VÁLASZOLUNK

Pici kamélenon egy ember kezén

Olyan gyakran semmiképp, mint amilyen gyakran a kaméleon a színét változtatja, de rendszeresen, legalább 10.000 Km-enként ellenőriztesse a fékbetéteket. Feltétlenül cseréltesse őket, ha kigyullad a kopásjelző (amennyiben ilyen visszajelzővel a jármű rendelkezik), vagy a kopófelület vastagsága a kritikus 2 mm-t elérte, vagy ennél kisebb. Kérje az ellenőrzést szervizünktől, és amennyiben a csere szükséges, korrekt árajánlatot kap tőlünk a munkára.

Milyen gyakran kell a fékbetétet cserélni?

Páros cseresznye

Szakmai szempontól nem javallott, ezért szervizünk csak párban cseréli őket. Ön se ezen spóroljon! Az aszimmetrikus fékhatás elkerülése érdekében mindig egyszerre cseréltesse ki az ugyanazon tengelyen található fékbetéteket!

Lehet-e fékbetét egyesével cserélni?

Autóban utazó kutya

Igen, ahogy autó és autó között, ahogy ügyfélkiszolgálás és ügyfélkiszolgálás között is van különbség, a fékbetétek sem egyformák, mégha ránézésre azonosnak tűnnek is. Kiválasztásukkor a legfontosabb szempont, hogy a maximális biztonságot garantálják Önnek. Különbség van teljesítményük és tartósságuk alapján, de fontos szempont az utazási komfort is. De vajon hogy függ össze az utazási komfort a fékbetét minőségével? A fékrendszer különböző alkatrészei bonyolult kölcsönhatásban vannak egymással, működésük közben zaj- és rezgésproblémák léphetnek fel, mely zavarhatja Önt és utasait. E zavaró jelenséget sok esetben a fékbetétek okozzák. A minőségi fékbetéteket speciális rezgésszűrő alátéteket és lemezeket használó, nagy teljesítményű zajcsillapító rendszerekkel szerelik fel. A fékbetétek akusztikai tulajdonságait még tervezési fázisban tesztelik. Más hibajelenséget tapasztalt? A hibajelenségekről a képre vagy a címre kattintva olvashat!

Lángokádó artista

Ha Ön a dinamikus, sportos vezetési stílust kedveli, autóján gyorsabban kopnak a fékbetétek, ezért gyakrabban ellenőriztesse és cseréltesse őket. A fékezés során a súrlódás következtében jelentős mennyiségű hő szabadul fel, az ismételt fékezések hatására a hőmérséklet jelentősen megemelkedhet. A tárcsa és a betétek egymással való súrlódása a betét anyagának kopásához, idővel pedig a betétek elvékonyodásához vezet. A fékbetétek puhább anyagból készülnek, mint a féktárcsák, így gyorsabban elkopnak. Az elkopott fékbetétek károsíthatják a féktárcsát, és hirtelen fékezéskor a vezető elveszítheti a gépjármű feletti uralmát. Ne várja meg a kritikus kopást!

Mi okozza a fékbetét idő előtti kopását?

Időmérő zsebóra

Fékezés során a féktárcsák erős igénybevételnek vannak kitéve. A fékezés hatékonysága nagyban függ a féktárcsák állapotától, ezért minden fékbetétcsere alkalmával feltétlenül ellenőriztesse a féktárcsákat is, hogy vastagságuk megfelel-e a gyártó előírásainak! A féktárcsákat mindig párosával cseréljük. A féktárcsa cseréjekor feltétlenül cseréljük a fékbetéteket is. Akkor is mindkét féktárcsát kell cserélni, ha csak az egyiken észlelünk sérülést (repedést, karcolást, alakváltozást). A féktárcsákat azonnal cserélni kell, ha a kopás eléri az alkatrész oldalán található jelzést. A féktárcsa kopása nagyban függ a vezetési stílustól (a fékezések gyakoriságától és intenzitásától), valamint a tárcsa és a fékbetétek anyagától. Minden esetben válasszon jó minőségű alkatrészt!

Milyen gyakran kell a féktárcsákat cserélni?

Quad a sárban fékez

A hátsó fékrendszernél a gyártók alkalmazhatnak féktárcsa-fékbetét párost vagy fékdob-fékpofa párost. Funkciójuk azonos, de működésük eltérő. Jó hír, hogy a hátsó fékek élettartama kb. kétszer hosszabb, mint az első fékeké. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem szükséges őket rendszeresen ellenőrizni, dehogynem, csak ritkábban, amely mégiscsak könnyebbség. A fékpofák és fékdobok állapotát kb. 20.000 kilométerenként vizsgáltassa át, és amint a fékpofák anyagvastagsága 1,5 mm alá csökken, cseréltesse ki őket. A fékdobok állapotát pedig azért is ellenőrizni kell, mert ha sérültek, kárt tehetnek a fékpofákban. A hátsó fékek csoportjába tartozik a rögzítőfék vagy másnéven kézifék is. Ezek időszakos kontrollja is elkerülhetetlen. Jelentkezzen be szervizünkbe még ma!

Hátsó fékek vagy fékdobok? 

Fékfolyadék

A fékfolyadék minősége az idő előrehaladtával romlik. A fékfolyadékhoz bejutó levegő páratartalma hő hatására gőzzé alakul és a fékfolyadék működését gátolja, ezáltal rontja a fékezés hatékonyságát. A fékfolyadékot – az összenyomhatatlanság megőrzése érdekében – legalább 2 évenként, illetve az első forgalomba helyezés dátumától függően 40.000 vagy 60.000 km-enként cserélni kell! A fékfolyadék szintjének csökkenésére a műszerfalon kigyulladó jelzőlámpa is figyelmeztet. Semmiképp ne hagyja figyelmen kívül!

Milyen gyakran kell a fékfolyadékot cserélni?

Színes csövek

A fékcső egy többrétegű, megerősített falú cső, amelyben nyomás alatt kering a fékfolyadék. A jó minőségű fékcső csatlakozásai edzett acélból készülnek, így ellenállnak a rozsdásodásnak, és kiválóan ellenáll a dinamikus igénybevételnek, és bírja a magas hőmérsékletet, jó tágulási képességekkel rendelkezik . Ettől függetlenül a fékcsöveket rendszeresen ellenőrizni kell, mert a legkisebb szivárgás is csökkentheti a fékfolyadék mennyiségét, amely a fékhatás csökkenését eredményezi. Ha repedést, hólyagot, szivárgást látunk a fékcsövön, azonnal cseréljük ki, ez a biztonságos autózás alapvető feltétele. Műszaki vizsga: a sérült fékcső miatt a műszaki vizsgát meg kell ismételni. A fékcsövet megelőző jelleggel, a vizsgára történő felkészítés során is ki lehet cserélni.

Hogyan hat a fékcső állapota a fékhatásra?

A magenta színű futócipő fűzőjét megköti a futó hölgy

Az elővigyázatosság sohasem árt! Fékbetét csere vagy fékjavítás után javasoljuk, hogy az új fékbetéteket lassan (egymás után többszöri rövid fékezéssel) „járassa be”! Gépi autómosást követően az első féktárcsák és fékbetétek nedvesek maradhatnak, ami csökkentheti a fékek hatékonyságát. Ezt elkerülendő nyomja be néhányszor enyhén a fékpedált, hogy a felszabaduló hő megszárítsa az alkatrészeket!

Be kell-e "járatni" a fékbetétet?

Ügyfél
elégedettség

"Friendly and reliable."
 

Balazs Szerencsi

Ügyfél
elégedettség

"Korrekt hozzáállás, jó minőségben javították meg az autómat! A biztosítóval mindent intéztek. Mindenki számára ajánlom."

 

Tibor Krüzsely

Ügyfél
elégedettség

"A munkafelvevő udvarias volt. Kellő szakmai tàjékoztatást adott a javításról. Elfogadható áron dolgoznak. Több mint 25 éve csak itt javittatok. Javaslom másnak is."

János Babinecz

Ügyfél
elégedettség

"Csak ajánlani tudom! Kedvesek segítőkészek gyors megbízható minőségi munka amit tapasztaltam! Köszönöm szépen Car Contact Kft!"

 

Krisztina Mehesz

Ügyfél
elégedettség

"Rendkívül segítőkészek és rugalmasak. Karambolos javításra vittem az autót, mindent intéztek helyettem, az autó gyorsan kész lett és az elvégzett munka minősége is csillagos ötös!" Kristóf S.

Ügyfél
elégedettség

"Brought someone else's car here. Kind of outside the city, on the Budapest side of Szentendre. Super nice, but no one speaks English; very patient. Second hand info from car owner - very reliable and they do good work. Tim Emerson

Ügyfél
elégedettség

"Karosszéria lakatolás és fényezés magas minôségben, modern technikával, komoly szakértelemmel. Biztosítás ügyintézés, gyors kiszolgálás, precíz munkavégzés." Nobilis Mobilis Kft. Autókölcsönző- és kozmetika

Ügyfél
elégedettség

"Felkészült, megbízható autó szervíz. Márkaszervíz színvonalú szolgáltatás, alacsonyabb árakkal."

 

Horányi Zsolt

Ügyfél
elégedettség

"Az autónak akarnak jót! Szakmailag, emberileg, következetesek, profik, soha máshova!" 2 2

Ügyfél
elégedettség

"Legjobb hely a világon!!" 

 

Varga Tibor

Ügyfél
elégedettség

"tökéletes, szervezet, profi" 

 

Zsolt Vastag

Ügyfél
elégedettség

"Korrektek nagyon, szimpatikus társaság." 

 

Endre Turbék

Ügyfél
elégedettség

"Komplett autó javítás, szakszerűen" 

 

Szijjártó Tamás

Ügyfél
elégedettség

"Megbízható, korrekt cég, kiváló szakemberek, remek emberek! Hozzáértésből, udvariasságból csillagos ötös!" 

 

Zsuzsannak Izsákné Formanek​​

Folyami rák szalad és nyomot hagy maga után
bottom of page