top of page
Futómű tapadás illusztrációja: gekko lábainak tapadóképessége

Télen téli gumi, nyáron nyári gumi

FUTÓMŰ & ABRONCS
& LENGÉSCSILLAPÍTÓ

A futómű alkatrészek, a lengéscsillapító elhasználódása fokozatos folyamat, melynek során az Ön vezetési stílusa észrevétlenül alkalmazkodik a megromlott körülményekhez. 

Tapadjon jól az útra jó műszaki állapotú futóművel, és az évszaknak megfelelő kiváló minőségű nyári- vagy téli gumiabroncsokkal. Kövesse a gekkók példáját, akik bármely felületen, még a vízen is biztonságosan közlekednek!

Autószervizünk ajánlatai futómű témakörben

Vállaljuk téli gumik gyors felszerelését, és tél végén a nyári abroncsok visszaszerelést. Az év bármely szakaszában vállaljuk kopott gumiabroncsok cseréjét újra. A kerekeket felszerelés előtt centírozzuk. A művelet mindössze 1 óra.

Téli gumi & nyári abroncs csere

01

Nyári és téli szerelt kerék szettek cseréjét rövid határidővel, centrírozással együtt vállaljuk. Megoldjuk azt is, ha most szerezne be új szerelt kerekeket (felnit és abroncsot).

Szerelt kerék - csere

02

Kérése alapján bármilyen márkájú gumiabroncsot megrendelhet szervizünkben. Mindig a jármű műszaki paraméterei, az abroncs sebességindexe, tapadási-, zaj-, és fogyasztási adatai szerint válasszon!

Új gumiabroncs beszerzés

03

Kerék-vagy gumiszerelés esetén dupla minőségügyi protokolt alkalmazunk. Minden szerelés után centírozzuk a kereket, de külön is megrendelheti a kerékkiegyensúlyozást.

Kerék centrírozás

04

A lengécsillapító hibája rontja a vezetéskomfortot és az úttartást. Folyás, szivárgás, sérülés, és erős kopás esetén cseréljük, így a műszaki vizsgát sem rizikózza.

Lengéscsillapító-csere

05

A futómű számos eleme, alkatrésze menet közben kopik, és ehhez egy dinamikus vezetési stílus is hozzájárul. Guruljon biztos kerekeken, ha bármi eltérést tapasztal, jöjjön!

Futómű beállítás

06

A futómű hibájára számos jelenség utalhat. Hozza be hozzánk gépjárművét és garantáltan feltárjuk a hibát, és javaslatot teszünk a jó megoldásra.

Futómű hibafeltárás

07

A biztonsági berendezések, így a futómű és a lengéscsillapítók állapotának tekintetében a műszaki viszga előírásai különösen szigorúak. Ellenőriztesse!

Műszaki V. felkészítés

08

Mozgó kisautó képillusztráció
  • Gyorsításkor a kerekek pattognak az úton, ami az úttartás romlásához vezet. (lcs)

  • Tompa kattanást tapasztal, amikor az autóval egy fekvőrendőrön hajt át. (lcs)

  • Olajszivárgást észlel a lengéscsillapítókon. (lcs)

  • Rendellenesen kopnak a gumiabroncsok. (lcs) - de a jelenséget a nem megfelelően beállított futómű is előidézheti.

  • Nagyobb kanyarokban az autó bizonytalanná válik, „lebeg”. (lcs)

  • Kisebb ívű kanyarokban az autó kisodródik, bólogat. (lcs)

  • Szemmel látható jel a futófelület eldeformálódása vagy az egyenetlen kopás. Ha a gumiabroncs oldalain vágások, berepedezések és kidudorodások láthatók, azonnal cserélni kell őket! (g)

  • Csökken a mintázat mélysége. Nem csökkenhet  1,6 mm alá, mert nemcsak az aquaplanning (vízen csúszás) veszélye nő, de a féktávolság is. Még a határérték elérése előtt gondoskodjon a cseréről! (g)

  • Vezetési nehézségek: a kormánykerék berezonál, a gépjármű jobbra vagy balra húz, nő a féktávolság - oka lehet a nem megfelelően kicentrírozott kerék vagy az elhasználódott gumiabroncs.

  • Túl gyakran lecsökken a guminyomás, ennek oka lehet az elöregedett szelep, mely nem megfelelően zár, és így elillan a kerékből a levegő.

Ha bármely fenti rendelleneséget tapasztalja, hozza el gépjárművét szervizünkbe és mi orvosoljuk a hibát! 

A lengéscsilaptó és a gumiabroncsok meghibásodására utaló jelek

CAR CONTACT MŰSZAKI  KISOKOS

Gumiabroncs minősítési cimkéje

Az abroncsra ragasztott cimke bal oldalán (1) az üzemanyag fogyasztás osztálya, a jobb oldalon (2) a tapadást nedves úton osztálya, az alsó részén (3) pedig a gördülési zajra vonatkozó adatok találhatók

A gumiabroncs jelöléseinek és számainak jelentése

Például egy 195/55/15 jelzésű abroncs szélessége 195 mm, profilaránya 55% és a felni átmérője 15 coll.

Tudta-e, hogy nedves úton 80 KM/h-ról lefékezve 6 méterrel, havas úton 50 KM/h-ról fékezve több, mint 30 méterrel csökken a fékút, ha téli gumiabronccsal szerelt járművel autózik. Van még kérdése?

Spirálrugó
Gumiabroncs jelöléseinek értelmezése
Gumiabroncs jelölései
Rugó

A lengéscsillapító kopásának negatív hatásai

Aqua-
planning

Világoskék víz

Veszélyesen, akár +15%-kal nő a vízencsúszás, avagy aquaplanning veszélye

Nő a

féktávolság

Keréknyomok a havas úton

Akár 3%-kal is megnőhet a féktávolság, amely számos plusz métert jelenthet.

Gyorsan kopó

gumiabroncsok

Kopott gumiabroncs ütközőként használva egy hajó oldalára kötve

Akár 25%-kal gyorsabban elkopnak a gumiabroncsok, amely plusz költséget jelent.

Más elemek
kopása

Térden kopott farmernadrág

Megrongálódnak a szomszédságában lévő kardáncsukló, gömbcsuklók és motortartó is. 

ÜGYFELEINK KÉRDEZTÉK - MI VÁLASZOLUNK

Útbaigazító táblák oszlopa

Az autógyártók a járműhöz előírt gumiabroncs sebesség- és terhelhetőségi indexét, valamint a méretét mindig úgy határozzák meg, hogy maximális biztonságot és vezetési kényelmet nyújtson. Soha ne válasszon a gyártó előírásainál alacsonyabb sebesség- vagy terhelhetőségi indexű gumiabroncsot, mert nem csak törvényellenes, de komoly veszélyforrást hordoz magában. Egyedüli kivétel azok a téli gumiabroncsok jelentenek, amelyek eltérő sebességindexszel is rendelkezhetnek, de ebben az esetben a vezetőnek be kell tartania a gumiabroncson jelölt maximális sebességet. Természetesen, hogy milyen márkát, típust választ az az Ön preferenciája és döntése lehet, de a döntésnél még a DOT számot is ellenőrizze!

Milyen szempontok alapján válasszunk gumiabroncsot?

Hölgy két papír bevásárló táskát tart a kezében

A már említett hibák és problémákon kívül, legalább 5 évente ellenőriztesse a gumiabroncsok állapotát, beleértve a pótkereket is. Néha látszólag még megbízhatók, de lehet, hogy az anyag elöregedése miatt már nem. Ezt szakembereink meg tudják állapítani, és új abroncsot fognak javasolni a járműre, ha szükséges. Autószervizünkben bármely márkájú és típusú abroncsot rendelhet járművére. Vásárláskor figyeljünk a DOT számra is! Ez a szám azt az évet és hetet jelöli, amikor a gumit gyártották. Ebből az adatból látszik, hogy az abroncs milyen idős. Azért fontos ez, mert hiába állt raktárban egy abroncs, és hiába “vadonatúj”, a gumi anyag elöregedési folyamata már megkezdődött rajta, tehát tulajdonképpen egy értékvesztett gumiabroncsot vásárolnánk “olcsóbban”. A téli abroncsok használhatósága max 5 év, tehát ne vásároljunk meg egy 4 éves “új” abroncsot. A nem-téliek esetében pedig csak az adott évben gyártott terméket szabad megvásárolni! Minőséget vásároljon a pénzéért!

Mit jelent a DOT szám, és milyen gyakran kell új abroncs a gépjárművünkre?

Szakadt szálú veszélyes gumiabroncs

Ha a profilmélység 2 mm alá csökken, okvetlen cserélni kell! De a kopás, a gumi amortizálódása nem mindig látható szabad szemmel. Legyen elrettentő példa a képillusztráció, melynél a gumi szál szakadásra csak a gumi leszerelését követően derült fény. Ha ezt nem vesszük észre, nagy valószínáséggel egy nagyobb sebességnél súlyos balesetet idézett volna elő!

Mikor kell cserélni a gumiabroncsot?
 

Nyári mező egy sárga közepű fehér gombvirággal

Igen, csak éppen semmi értelme, és a pénztárcája bánja. Miért? Mert a téli abroncs anyaga jóval lágyabb, mint a nyári abroncsé. Célja az, hogy még hideg-rideg időben is biztosítsa a tapadást. Ám ez a túlzott lágyság meleg nyári napokon azt eredményezi, hogy az abroncs túlzottan tapad az útra, és az abroncs anyaga a nyári melegben egyszerűen leradírozódik, pillanatok alatt elkopik. Cseréltesse vissza +7° fok felett a téli abroncsot a nyárira!

Használhatom-e a téli gumival az autómat nyáron?
 

Tengerimalac pár répát majszol

Minimum, az azonos tengelyen lévő abroncsokat párban kell cserélni, de sokkal szakszerűbb mind a 4 kerék egyidejű cseréje. A szezonális váltáskor, az abroncs jellege és funkciója miatt pedig mind a 4 keréken cserélni kell a gumiabroncsot. Összkerékhajtású autónál pedig nemcsak szezonális váltáskor, hanem bármely egyéb ok miatti csere esetén javasoljuk a 4 kerék egyidejű átgumizását.

Párban kell, vagy mégis lehet a gumiabroncsokat egyesével cserélni?

Aszali naptár fehér ágytakarón

Nem, nem a naptári dátumtól függ, sőt még attól sem, hogy leesett-e a hó! Amikor a hőmérséklet 7° fok alá süllyed, a nyári abroncs anyaga ridegebbé válik, kevésbé tapad, ezért utasbiztonsági kockázatot jelent. Váltson téli abroncsra! Higgye el, jó befektetés, mert a téli abroncsok költsége sokkal kevesebb, mint egy esetleges baleset utáni javítás költségei, ugyanis hatszor nagyobb az esélye az ütközéseknek télen, mint nyáron. Javasoljuk, hogy gondoljon előre, ne halassza a cserét az utolsó pillanatra. Időben megszervezve autószervizünk könnyebben talál kapacitást az Ön gyors kiszolgálására.

Mi az optimális időpont a nyári abroncsok télire cserélésére?

Különböző színű futócipő pár

A téli gumiabroncsok speciális gumikeverékből, speciális mintázattal és legalább ötször annyi lamellával készülnek, mint a nyáriak. Ennek köszönhetően a jármű úttartása télen sem romlik, és sokkal jobban fog tapadni a hideg száraz vagy nedves úttestre, és sokkal jobb lesz az abroncs vízkiszorítása is. A téli gumiabroncsok speciális jelölése az M+S (vagy MS, vagy M&S) szimbólum, amely egy angol rövidítés, sárt és havat jelent (mud and snow), és amely a csúszós, például olvadt hóval borított talajhoz való speciális tapadási képességet jelöli.

Miben különbözik a téli autógumi a nyáritól?
 

Használaton kívüli kék zöld és sárga festett gumiabroncsok kerti díszként

De még mennyire! Nem mindegy, hogy városban közlekedik vagy jól megpakolva egy Horvátországba megy nyaralni a járművel. A javasolt keréknyomást a tankajtóban szokta a gyártó feltüntetni, és ezeket a javasolt előírásokat érdemes követni. Sok pénzt megspórolhat az üzemanyag fogyasztás csökkentésével, ha az optimális guminyomást beállítja indulás előtt.

Befolyásolja-e a keréknyomás az üzemanyagfogyasztást?

Kenguru a  zöld mezőn, erészényében a kicsinyével

A lengéscsillapítók közül jellemzően a jobb oldali megy először tönkre. Miért? Mert a jobboldali kerék gurul az út széléhez közel, és ezért nagyobb igénybevételnek van kitéve. A lengéscsillapítókat mindig párban cseréljük. A lengéscsillapító cseréjekor járulékos alkatrészek cseréje is felmerülhet, mert ránézésre épnek látszanak, kiszerelés után viszont kiderülhet hogy hibásak, sérültek és szintén cserére szorulnak. Ilyen például a toronycsapágy vagy a sérült lengéscsillapító porvédő, vagy a tekercsrugó, melyről igen gyakran kiderül, hogy bizony törött. Szerkezetileg a futóműben alul van egy alsó lengőkar, melynek van a bölcsőhöz kapcsolódó szilent része, illetve kint egy gömbfej, amelyen elfordul maga a kerék. Illetve van egy csonkállvány rész, amelyben általában belemegy a féltengely (meghajtástól függően) vagy egy kerékcsapágy, melyre rá van szerelve a kerék. És ennek a tetején van a lengéscsillapító a rugóval. A lengőkart és a lengéscsillapítót pedig a stabilizátor bekötő szár köti össze. Ezen biztonsági futóműalkatrészek egymással kölcsönhatásban biztosítják a stabil úttartást, épségük, tökéletes működésük elengedhetetlen. Ezeket az alkatrészeket nem javítjuk, hanem cseréljük. Viszont a lengőkarszilent vagy gömbfej felújítható, és felújított alkatrésszel is ki tudjuk szolgálni ügyfeleinket, melynek ára mindig kedvezőbb, mint a vadonatúj alkatrészé. A felújított alkatrésszel ügyfeleink spórolni tudnak a költségeken.

Milyen járulékos költségek merülhetnek fel lengéscsillapító-cserekor, és mivel spórolhatunk?

Magasra ugrás törnacipőben

80.000 KM futásteljesítmény felett minden 20000 KM megtétele után ellenőriztetni szükséges a lengéscsillapítókat. Természetesen ha rendellenességet tapasztal, a csere előbb lesz esedékes. A lengéscsillapítókat mindig párban cseréljük. Tudjon meg többet a lengéscsillapító által generált hibajelenségekről a képre vagy a címre kattintva!

Ügyfél
elégedettség

"Friendly and reliable."
 

Balazs Szerencsi

Ügyfél
elégedettség

"Korrekt hozzáállás, jó minőségben javították meg az autómat! A biztosítóval mindent intéztek. Mindenki számára ajánlom."

 

Tibor Krüzsely

Ügyfél
elégedettség

"A munkafelvevő udvarias volt. Kellő szakmai tàjékoztatást adott a javításról. Elfogadható áron dolgoznak. Több mint 25 éve csak itt javittatok. Javaslom másnak is."

János Babinecz

Ügyfél
elégedettség

"Csak ajánlani tudom! Kedvesek segítőkészek gyors megbízható minőségi munka amit tapasztaltam! Köszönöm szépen Car Contact Kft!"

 

Krisztina Mehesz

Ügyfél
elégedettség

"Rendkívül segítőkészek és rugalmasak. Karambolos javításra vittem az autót, mindent intéztek helyettem, az autó gyorsan kész lett és az elvégzett munka minősége is csillagos ötös!" Kristóf S.

Ügyfél
elégedettség

"Brought someone else's car here. Kind of outside the city, on the Budapest side of Szentendre. Super nice, but no one speaks English; very patient. Second hand info from car owner - very reliable and they do good work. Tim Emerson

Ügyfél
elégedettség

"Karosszéria lakatolás és fényezés magas minôségben, modern technikával, komoly szakértelemmel. Biztosítás ügyintézés, gyors kiszolgálás, precíz munkavégzés." Nobilis Mobilis Kft. Autókölcsönző- és kozmetika

Ügyfél
elégedettség

"Felkészült, megbízható autó szervíz. Márkaszervíz színvonalú szolgáltatás, alacsonyabb árakkal."

 

Horányi Zsolt

Ügyfél
elégedettség

"Az autónak akarnak jót! Szakmailag, emberileg, következetesek, profik, soha máshova!" 2 2

Ügyfél
elégedettség

"Legjobb hely a világon!!" 

 

Varga Tibor

Ügyfél
elégedettség

"tökéletes, szervezet, profi" 

 

Zsolt Vastag

Ügyfél
elégedettség

"Korrektek nagyon, szimpatikus társaság." 

 

Endre Turbék

Ügyfél
elégedettség

"Komplett autó javítás, szakszerűen" 

 

Szijjártó Tamás

Ügyfél
elégedettség

"Megbízható, korrekt cég, kiváló szakemberek, remek emberek! Hozzáértésből, udvariasságból csillagos ötös!" 

 

Zsuzsannak Izsákné Formanek​​

Rugalmas súlypont emelkedés - lány magasra ugrik
bottom of page