H-CS 6h30-16h00 P 14h00
Rendszeres szervizelés
KÖTELEZŐ GYÁRI SZERVIZ
& KÖZTES KARBANTARTÁS
Szervizünkre teljes nyugalommal rábízhatja a garanciális autók kötelező gyári szervizét is. Jogosultak vagyunk az elvégzésére, és minden részletre odafigyelünk!
Autószervizük ajánlatai karbantartási munkákra
Nem, éppen ezt a monopolhelyzetet hivatott megszüntetni az EU csoportmentességi rendelete.
A gyári kötelező karbantartás azt jelenti, hogy a jármű gyártója írja elő a jármű pontos és követendő karbantartási tervét, de ez nem jelenti azt, hogy ezeket a meghatározott műveleteket csak a gyártó partnerei, azaz a márkaszervizek végezhetik el.
Autószervizünk jogszabályi felhatalmazással rendelkezik a kötelező gyári revízió elvégzésére, és természetesen a beavatkozáskor szigorúan követjük a gyártó előírásait szakmai és adminisztratív szempontból is, így a jármű garanciája - jótállása és szavatossága, a törvényi vagy a gyártó által külön szerződésben vállalt időszakig és feltételekkel továbbra is érvényes marad.
Tehát nem kell attól tartania, hogy ha hozzánk hozza be még garanciális autóját a kötelező gyári karbanartás műveletre, akkor az autója garanciája „ugrik”. Erről szó sincs. A jogszabályról itt olvashat bővebben.
A gyári kötelező karbantartás azt jelenti, hogy a karbantartást csak a gyártó szerződéses partnere, azaz márkaszerviz végezheti?
CAR CONTACT MŰSZAKI KISOKOS
A kötelező gyári karbantartás periódusát vagy esedékességét a gyártó előre meghatározza a jármű karbantartási tervében. Az autó karbantartási terve lehet időintervallum függő (pl. évente / kétévente) vagy KM futás teljesítmény függő (pl. minden 15.000 KM megtétele után). És lehet ennek kombinációja is, azaz akkor esedékes a gyári revízió, amikor két feltétel közül valamelyik teljesül.
Mit jelent ez?
Ha Ön ritkán használja autóját, akkor valószínű, hogy az időbeni esedékesség (pl. minden év) előbb következik be, mint a KM-ben meghatározott feltétel (pl. 15.000 KM). Ha viszont Ön rója a kilométereket, akkor valószínű, hogy 1 évnél előbb eléri azt a KM futást, amelynél a gyártó kötelező karbantartás ír elő, így tehát korábban kell szervizre vinni autóját, mint az időben meghatározott gyakoriság.
És ez még nem minden!
Ezeket az előírásokat egészíti ki az olajcsere, az olajszint pótlás, az Adblue® feltöltés szükségessége, illetve az adaptív karbantartás is változtathat a terven. (A kérdezz-felelek rovatunkban erre is talál választ).
Mikor esedékes a kötelező gyári karbantartás?
ÜGYFELEINK KÉRDEZTÉK - MI VÁLASZOLUNK
Az adaptív karbantartás azt jelenti, amikor a motorvezérlő számítógép dönti el, hogy mikor kell az autót karbantartani. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a gyárilag előírt karbantartási periódust a számítógép felülírhatja és előrébb hozhatja. A részecskeszűrő kényszerregenerálásainak száma előrébb hozhatja a motorolaj csere periódus esedékes időpontját, mert a motorvezérlő számítógép érzékeli a részecskeszűrőben a belépő- és a kilépő oldali kipufogógáznak a normáltól eltérő nyomáskülönbségét. A nyomáskülönbség pedig abból adódhat, hogy a részecskeszűrő a rendszeres regenerálás ellenére elkezdett eltömődni.
Mit jelent az adaptív karbantartás?
A félreértés abból adódik, hogy a korábban gyártott járműveknél a karbantartási terv alatt magát az olajcserét értették. Ma már, a modern, új autóknál a gyári kötelező karbantartás és az olajcsere esedékessége nem feltétlen esik egybe, hiszen külön műszer ellenőrzi a motorolajszintet vagy például az Adblue ® folyadék szintjét is, és a műszerfali kontrollámpa figyelmezteti a vezetőt, ha ezek szintje eléri a kritikus értéket. Előfordulhat tehát, hogy a járművön akkor is el kell végeztetni az olajcserét vagy az Adblue ® feltöltést, ha egyébként a gyári kötelező karbantartás még nem lenne esedékes. És természetesen a gyári karbantartási tervnek is részét képezheti az olajcsere.
Az olajcsere ugyanaz, mint a kötelező gyári karbantartás?
Míg a gyári kötelező revízió az autó karbantartási tervében meghatározott elemeket érinti, menete szigorú előírások alapján zajlik, addig a köztes karbantartások csak egy-egy szervizműveletre irányulnak, és két kötelező gyári szerviz között kerül rájuk sor. Számos eset közül néhány példa: ha Ön nagyobb figyelmet fordít autójára és gyakoribb karbantartást preferál, vagy sűrűbben cserélteti a motorolajat, mint az előírás, akkor Ön köztes karbantartást vesz igénybe. Jó példa még erre, ha gyakrabban cseréltetjük a pollenszűrőt a gyári által javasolt időintervallumhoz képest.
Mi a különbség a kötelező gyári karbantartás és a köztes karbantartások között?
A kettő kifejezést nem szabad összetéveszteni! Az átvizsgálás jellemzően szemrevételezéssel végzett ellenőrzés, melyben a jármű állapotának felmérésére kerül sor. Megállapítjuk az alkatrészek, berendezések kopásának mértékét, feltárjuk a látható hibákat, sérüléseket. Az átvizsgálás pontjai a választott átvizsgálás csomag tartalmától függenek. A karbantartás ezzel szemben a kopó forgó alkatrészek cseréjét, folyadék hiány esetén a folyadék pótlását jelenti, azaz konkrét szervizbeavatkozás az ügyfél által megrendeltek alapján. Ha Ön bizonytalan az autó műszaki állapotának tekintetében, válasszon átvizsgálás csomagjaink közül! Ha az átvizsgálás során eltérést találunk, Ön szabadon dönthet arról, hogy szakmai javaslatunk alapján igényli-e a kopott elemek cseréjét vagy a problémás alkatrészek javítását. Minden esetben korrekt ajánlatot készítünk, amelyben figyelembe vesszük az Ön igényeit, az autó életkorát és az Ön hűségét szervizünkhöz!
Mi a különbség a karbantartás és az átvizsgálás között?
Javításnak nevezzük a már feltárt, meghibásodott vagy törött elemek, alkatrészek vagy berendezések kijavítását. Karbantartáson a használatból eredő kopás, elhasználódás miatt szükséges folyadékok pótlását vagy a kiszolgált kopó-forgó alkatrészek cseréjét értjük, beleértve a jármű számítógépeinek szoftveres ellenőrzését is, ha a karbantartási terv ezt előírja.