H-CS 6h30-16h00 P 14h00
Elektromosság
AKKUMULÁTOR CSERE &
ELEKTROMOS JAVÍTÁS
A váratlan meghibásodások elkerülése érdekében időnként ellenőriztesse a jármű töltőáramkörét!
Autószervizünk ajánlatai elektromos munkákra
-
Legnyilvánvalóbb jele, ha nincs gyújtás, nem tudjuk az autónkat beindítani.
-
Nem veszi fel a töltést, hiába próbálunk életet lehelni bele. Ilyenkor cserére van szükség.
-
Halványodnak a fényszórók és a kürtök - szintén visszavezethető lehet az akkumulátor hibájára.
-
Nem mérhető feszültség az akkuteszterrel, új akkumulátorra van szükség.
-
Ránézésre is sérültek vagy korrodáltak a pólusok. A csatlakozók korróziója funkcióvesztést eredményez, de megtiszításukkal ismét működőképes lehet.
-
Látható repedéseket vagy dudorokat látunk a burkolaton. A felpúposodás általában a kémiai anyagok felhalmozódására utal.
-
Szivárgás, elszineződés mind a hanyatló állapot jelei, ne próbálja megmenteni, cserélje ki!
Fenti hibák valamelyikét tapasztalja? Foglaljon időpontot autószervizünkbe, még ma!
Jelek, amelyek az akkumulátor élettartamának végére utalnak
CAR CONTACT MŰSZAKI KISOKOS
A hagyományos gépjárművek töltőáramköre az akkumulátorból, a generátorból, és a generátor feszültségszabályozójából áll. Az akkumulátor ennek egyik legfontosabb része.
Minden az akkumulátorral kezdődik
Tudta-e, hogy egy (benzin) motor elindításához a 12 V-os akkumulátornak 15000 Voltos szikrát kell generálnia?
Az akkumulátor a motor működése közben elraktározza az elektromosságot, és akkor szabadítja fel, amikor szükség van rá.
Miért megy tönkre az akkumulátor idő előtt?
Furcsa, de ha a generátor hibás, és túl sok energiát termel, túltölti az akkumulátort, és idő előtt tönkreteszi éppúgy, mint a rossz elektromos csatlakozások, melyek áramveszteséget okoznak és ezáltal járulnak hozzá az akkumulátor gyors elhasználódásához. Ez gyengíti az akkumulátort, amely így hamarabb tönkre megy.
A generátor
túltöltése
Tudta-e, hogy legalább 10 km-t kell megtegyen a járművel ahhoz, hogy az indításkor elhasznált energiát a generátor visszatermelje? Rövid útszakaszon ugyanis sokkal nagyobb a jármű energiaigénye, és ha nem gurul eleget, a generátor nem tudja teljesen feltölteni az akkumulátort. Ezért ha gyakran, túl rövid útszakaszon használja autóját, az akkumulátor előbb tönkremegy. Tegyen meg időnként hosszabb utakat! Sőt, még a kipufogórendszer elhasználódását is csökkenti, ha nem csak rövid utakat tesz autójával - ennek műszaki hátteréről a képre vagy a címre kattintva olvashat többet!
Gyakran és túl
rövid távon autózik
Ne merítse le az akkumulátort "csontig". Ne használjon álló motor esetén fényszórókat, klímaberendezést vagy az autórádiót, azaz olyan nagy fogyasztókat, melyek könnyen lemerítik az akkumulátort! Lehetősség szerint a jármű elektromos berendezéseit jár mototornál működtesse!
Az akkumulátor
teljes lemerítése
A szélsőséges hőmérsékleti viszonyok rongáló hatásai károsítják az akkumulátor elektródáit, és csökkentik az elektrolit (víz és sav keveréke) vezetőképességét. Ügyeljen arra, hogy milyen körülmények között tárolja gépjárművét!.
Rosszul tárolt
gépjármű
ÜGYFELEINK KÉRDEZTÉK - MI VÁLASZOLUNK
A mai modern CAN protokollal működő autókban fontos elektromos és elektronikai egységek működnek és kommunikálnak egymással. Amikor az akkumulátor töltöttségi szintje 70% alá merül, akkor az autó kisfeszültségű hálózatának a kommunikációja megszűnik, azaz nincs meg az a kommunikációs feszültség, amivel az autó beindulna. Tehát bár úgy tűnik, hogy az akkumulátor töltöttsége elegendő az önindító áramellátásához, azaz a motor beindításához, de mivel a motort vezérlő számítógépek működéséhez már nem elegendő, ezért az autót nem tudjuk beindítani, pedig az akkumulátor látszólag felöltött. Egy gyengülő akkumulátornál ez egyik pillanatról a másikra bekövetkezhet. Ne halogassa az akkumulátor cseréjét!
Miért nem tudom az autót beindítani, ha pár perce még tökéletesen működött?
Nem meglepő, ha üres a "tank". Furcsa hozzászokni, de míg a „sima” hibrid autóknál a belsőégésű motor töltötte a meghajtó akkumulátort, addig a „plug-in” hibrideknél külső áramforrással tudja csak tökéletesen feltölteni. Azaz nincs mese, amikor hazaér, tegye fel töltőre, „dugja be a konnektorba/ "plug-in”, hogy az akkumulátor elérje a töltöttségi szintet. Ha ezt elmulasztja, a meghajtó akkumulátorban nem lesz annyi energia, amennyi az elektromos módhoz szükséges, ezért bár Ön hibrid autóval rendelkezik, csak a belsőégésű üzemmódot tudja használni a hibrid üzemmódot nem.
Rossz az akkumulátor, ha plug-in hibrid autóm elektromos módban nem működik?
Ha az Ön autóját a modern, szigorú környezetvédelmi előírások szerint gyártották, akkor a jármű vezérlőegységei letiltják a jármű beindítását, amikor a környezetvédelmi értékek a kritikus határt túllépik. Jó példa erre a feltöltetlen Adblue®-rendszer. Ennek szakmai hátteréről a képre vagy a címre kattintva olvashat bővebben.
Igen, de, nem érdemes, mert a megoldás rövid életű lesz. Ha egyszer már egy Stop & Start rendszerű modern gépjármű vásárlása mellett döntött, élvezze annak minden előnyét! A miértről, ennek szakmai hátteréről a képre vagy a címre kattintva olvashat bővebben.