top of page

H-CS 6h30-16h00 P 14h00

Car Contact Autószerviz logo
Szerző képeCar Contact Expert

MIÉRT NE TEGYEN HAGYOMÁNYOS AKKUMULÁTORT EGY START & STOP RENDSZERŰ AUTÓBA?

Frissítve: 2024. júl. 9.

Avagy a Start & Stop rendszer tényleg környezetkímélő és hasznos vagy csak egy divathóbort?


Gyorsan guruló lámpák elmosódó fénye

Ahogy a nevében is benne van, a Start & Stop rendszer az autómotorját megálláskor leállítja (stop), majd induláskor újra indítja (start).

Egyszerű logikával: ha a motor nem jár, akkor nem fogyaszt üzemanyagot és a környezetet sem szennyezi. Ez a tény a Start & Stop rendszerek hasznosságát igazolja, de vajon a Start & Stop akkumulátor csak divathóbort és kellék, vagy tényleg szükségünk van rá? Nézzük!


Miért kell Start & Stop akkumulátort beszerelni egy Start & Stop rendszerű gépjárműbe?


A válasz egyszerű, mert a rendszer hibátlan működéséhez minimum 30%-kal nagyobb akkumulátor teljesítményre van szükség. Csak az SST akkumulátorok képesek a 30%-kal nagyobb teljesítményt biztosítani, a hagyományosak nem.


Miért van szükség nagyobb akkumulátor teljesítményre?


Egy hagyományos autó esetében a motor leállításával az összes fogyasztó lekapcsolódik. A Start & Stop rendszerű autóknál viszont nem! Bár úgy tűnik, hogy az autó leállt, a jármű a közlekedési lámpánál várakozva is üzemelteti a fűtést, a klímát, a rádiót, a fényszórókat, azaz olyan fogyasztókat, amely igénybe veszi az akkumulátort.

Ugye Ön sem szeretné, hogy Start & Stop rendszerű autóban utazva a piros lámpánál egyszer csak elnémuljon az autórádió?

Nem kérdéses tehát, hogy az ilyen rendszerű autóba speciális teljesítményű akkumulátorra van szükség, ezért fejlesztették ki a Start & Stop akkumulátorokat, azért mindig ezt válassza az SST rendszerű gépjárműbe!



Start & Stop akkumulátorok pro és kontra


Pro, hiszen a motor leállításával csökken az üzemanyagfogyasztás, és ezáltal a szigorúbb környezetvédelmi előírásokat is betartjuk, azaz

kisebb ökológiai lábnyomot hagyunk autónkkal a világban.

Contra, azaz üröm az örömben, hogy vonzó üzemanyag fogyasztás-csökkentés mellett, a Start & Stop rendszerű autó legalább 6-szor - 7-szer többször indítja a motort újra, amely bár az álló idő alatt kíméli a pénztárcánkat, ugyanakkor nagyobb terhelést jelent az indítómotor és az akkumulátor számára, amelyek kopása is valamivel gyorsabb lesz, és ez a karbantartás költségekben jelentkezhet.

Emellett a nagyobb teljesítmény szükségszerűen magasabb árat is jelent, hiszen a nagyobb teljesítményt a gyártók csak nagyobb nyersanyag felhasználással tudják elérni.

Jó hír azonban, hogya magasabb árért valóban magasabb teljesítményű terméket kapunk, amikor SST akkumulátort vásárolunk.

Felmerülhet a kérdés, hogy ha a hagyományos akkumulátor IS képes beindítani a Start & Stop rendszerű autót, és tudvalevő, hogy a generátor menet közben feltölti az akkumulátort, akkor miért van szükség mégis SST akkumulátorra?


Az akkumulátor állapotát egy számítógép (márkától függően például a BSI vagy BMS) figyeli, és menet közben a generátor irányításával tölti árammal. Amikor az akkumulátor teljesítménye már nem megfelelő, az akkumulátort felügyelő számítógép utasítja a motorvezérlő számítógépet, hogy az autót megálláskor ne állítsa le. Ilyenkor a vezető azt veheti észre, hogy a motor a Start & Stop rendszer ellenére nem áll le megálláskor, vagy jóval indulás előtt újraindul a motor. Ennek oka, hogy a rendszer „biztosra megy”, hogy ne fordulhasson elő olyan kellemetlen eset, amikor az autó a forgalomban nem indul újra. Többek között ezért van szükség a 30%-kal erősebb akkumulátor teljesítményre, hogy a jármű motorja tehát minden körülmények között újra induljon.


Ha egy Start & Stop rendszerű autóba hagyományos akkumulátort építünk be, akkor néhány hónapon belül a lemerülési problémák jelentkezni fognak. Ne ezen spóroljon!

Szakmai javaslatunk, hogy soha ne tetessen hagyományos akkumulátort Start & Stop rendszerű gépjárműbe, mert nincs értelme!


Autó első fényszórója és index lámpája

Figyelmezteti-e a vezetőt a Start & Stop rendszer az akkumulátor gyengülésére?


Természetesen. A számítógép nemcsak a motorvezérlőnek ad utasítást, de a műszerfalon is jelzi, hogy az SST funkciót felfüggeszti, és a vezető maga is észleli a jelenséget. És ez nem minden! A számítógép figyelmeztető „intézkedése” bizonyos esetekben olyan erőteljes, hogy a jármű kényelmi funkcióit is letilthatja, mint például az ülésfűtés, a tolatóradar, és ez a tiltás mindaddig érvényben marad, amíg a vezető nem cseréli le az elhasználódott akkumulátort egy újra.


Ezért ne halogassa az akkumulátor cseréjét. Élvezze a Start & Stop rendszerű jármű kényelmét, és jelentkezzen be szervizünkbe még ma, ha fenti problémák valamelyikét észleli!


Várjuk szeretettel a Car Contact márkafüggetlen autószervizben és karosszéria-fényező centerben, Pomázon, a Mester utca 4. szám alatt!



51 megtekintés0 hozzászólás

Kapcsolódó bejegyzések

Az összes megtekintése

コメント

5つ星のうち0と評価されています。
まだ評価がありません

評価を追加

A jelen weboldal tartalma (ideértve különösen a leírásokat, szakmai tartalmakat) szerzői jogi védelem alatt állnak. E tartalom vagy bármely részlete engedélyem nélkül nem másolható, oktatási célra nem használható fel. Az írások és szakmai tartalmak kizárólag az eredeti oldal belinkelésével jelenthetők meg bármely más felületen, a forrás pontos megjelölésével.

Keressen cimkék alapján:

CAR CONTACT

Tech

Műszaki Érdekességek - Hasznos Infók Autótulajdonosoknak

bottom of page