Avagy a gépjármű computer-hibatároló önkényes törlésének veszélyei.
Tudta-e, hogy a gépjárműben nem egy, hanem több computer is van?
Indításkor, a ráadott gyújtásnál a műszerfalon található diagnosztikai visszajelző kontroll-lámpák addig világítanak, amíg a jármű rendszerei önellenőrzést végeznek. Amennyiben az egyes rendszerek vezérlőegységei nem találnak hibát, a műszerfali visszajelző lámpák elalszanak.
Hurrá! Gázt bele! Már indulhatunk is!
Ha viszont a kontroll-lámpa égve marad, az azt jelenti, hogy a hozzá tartozó vezérlőegység az általa ellenőrzött rendszerben működési anomáliát észlelt, ezért ezt a hibaüzenetet a computerében letárolta.
Az ellenőrzési folyamat folytonos!
Az indulást követően, miközben mi vígan robogunk úticélunk felé, ezek a vezérlőegységek állandó felügyeletet biztosítanak, vigyáznak a jármű biztonságos működésére, és úgy ellenőrzik a rendszereiket, hogy a vezető- és utasai ebből mit sem észlelnek. A gépjármű működése közben tehát folyamatos a vezérlőegységek és rendszereik közötti kommunikáció.
Abban a pillanatban, amikor egy vezérlőegység hibát észlel, azonnal letárolja a hibát a saját hibatároló memóriájába.
De az ellenőrzés itt nem ér véget! A vezérlőegységek működése interaktív, azaz nemcsak gyűjtik és tárolják az új adatokat, hanem vissza is ellenőrzik azokat, azaz figyelemmel kísérik, hogy a korábban letárolt hiba ismétlődik-e, jelentkezik-e újra.
Ha a korábbi hiba többször nem jelentkezik, akkor a vezérlőegység a memóriájából törli a hibajegyet.
Ha viszont azt tapasztalja, hogy a hiba ismételten, akár többször is jelentkezik, akkor a vezérlőegység valós és tartós hibaként kezeli a jelenséget.
Ez az a pillanat, amikor a gépjármű rendszere a jármű vezetőjével is tudatja a hibát, azaz a vezérlőegység a kontroll-lámpát a műszerfalon felvillantja és folyamatosan égve tartja.
Ne késlekedjen felkeresni autószervizünket, ha valamelyik diagnosztikai kontroll-lámpa narancsszínű és folyamatosan ég! A Car Contact autószervizben egy komoly diagnosztikai vizsgálattal, jogtiszta diagnosztikai műszerrel- és képzett szakemberek segítségével a probléma diagnosztizálható, a meghibásodás szakszerűen javítható.
Ne halogassa a szervizlátogatást addig míg a narancsszínű figyelmeztető kontroll-lámpa helyett éppen útközben a piros STOP jelenik meg, mert akkor a computer akár le is tilthatja a jármű következő indítását, és további részvételét a forgalomban, és Ön csak járműszállító trailerrel vitetheti járművét a szervizbe.

A hibatároló önkényes törlésének veszélyei
Felmerülhet a "kézenfekvő", és sajnos az autónepperek által gyakran alkalmazott, "megoldás", a hibatároló törlése. Ha nincs hibakód, akkor nincs probléma! - gondolhatnánk... A helyzet természetesen ennél sokkal összetettebb és bonyolultabb! Szeretnénk felhívni minden autós figyelmét arra, hogy
utas- és rendszerbiztonsági okból a computer tárolt hibáinak törlése felelőtlenség
a hiba okának kiderítése és elhárítása nélkül, ezért a computer hibatároló törlését csak szakember végezheti, a jármű gyártója által előírt protokoll alapján. A hibatároló önkényes törlése
a kijelzett műszaki hiba „elkendőzése”, később komoly műszaki hiba formájában jelentkezhet,
és melynek megoldása és javítása sokkal költségesebb lehet, mint a hibajelzés okának kiderítése és a hiba időbeni elhárítása.
Autószervizünk az Ön érdekében a hibajelenség diagnosztikáját, a hiba feltárását és elhárítását, az elhasználódott alkatrészek cseréjét és szakszerű javítást biztosít, mert azt szeretnénk, hogy Ön visszatérő ügyfelünk legyen.
Várjuk szeretettel a Car Contact márkafüggetlen autószervizben és karosszéria-fényező centerben, Pomázon, a Mester utca 4 szám alatt!
Comentários